Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
I. ÚVOD
1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě www.dalmabox.cz (dále jen „e-shop“), kdy na jedné straně stojí paní Michala Bilic, IČ: 755 64 599, DIČ: CZ8157113602, sídlem: Hüttlova 1079, Střední Předměstí, 54101 Trutnov, jako provozovatel e-shopu (dále jen „prodávající“) a na straně druhé stojí kupující, který může vystupovat v pozici spotřebitele či podnikatele (dále jen jako „zákazník“ nebo „kupující“). Tyto všeobecné obchodní podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího (dále jen „VOP“).
1.2. Každý, kdo navštíví e-shop, je zákazníkem těchto internetových stránek a je povinen se při jejich používání řídit platnými právními předpisy, jednat v souladu s dobrými mravy a těmito VOP, nepoškozovat dobré jméno a práva prodávajícího.
1.3. E-shop je rozdělen na sekce, přičemž k návštěvě sekce „Alkohol, víno“ a otevření této prezentace je oprávněna pouze fyzická osoba, jež dovršila 18 let věku. Dovršení věku 18 let zákazník vždy potvrdí před otevřením prezentace sekce „Alkohol, víno“ kliknutím na políčko „Vstoupit“, které se vždy zobrazí před otevřením prezentace sekce „Alkohol, víno“ s upozorněním na požadavek dovršení věku 18 let a s odkazem na tyto VOP. Prodávající tímto prohlašuje a dává na vědomí, že návštěva sekce „Alkohol, víno“, objednání a prodej alkoholických nápojů včetně vína fyzickým osobám mladším 18 let je zakázán.
1.4. Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná. Postup vedoucí k uzavření kupní smlouvy, kupní smlouva uzavřená mezi prodávajícím a kupujícím-spotřebitelem, jakož i další závazky, se řídí zejména ustanoveními § 1810 a násl. a § 2079 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“), zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele), zák. č. 65/2017 Sb. o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek, ve znění pozdějších předpisů, jakož i dalšími souvisejícími právními předpisy a těmito VOP. Nezletilí mohou uzavírat kupní smlouvy pouze v rozsahu dle § 31 a násl. OZ. Osoby s povinností k dohledu nad nezletilými odpovídají dle § 2921 OZ za škodu nezletilými prodávajícímu způsobenou.
1.5. Podnikatelem je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele se rovněž považuje každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele. Za podnikatele se považuje osoba zapsaná v obchodním rejstříku a/nebo osoba, která má k podnikání živnostenské nebo jiné oprávnění podle jiného zákona. Uvede-li zákazník v objednávce své IČO, poté výslovně souhlasí s tím, že pro něj platí pravidla těchto VOP určená pro podnikatele.
Postup vedoucí k uzavření kupní smlouvy, kupní smlouva uzavřená mezi prodávajícím a kupujícím-podnikatelem, jakož i další závazky výslovně neupravené těmito VOP se řídí zejména ustanoveními § 2079 a násl. OZ. V případě jakýchkoliv rozdílů mezi VOP a kupní smlouvou, mají přednost ujednání kupní smlouvy.
1.6. Prezentace zboží umístěná v e-shopu prodávajícího je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží; ustanovení § 1732 odst. 2 OZ se nepoužije. Odeslání objednávky je činěno prostřednictví použití tlačítka „Objednat s povinností platby“. Před odesláním objednávky je kupující upozorněn na: hlavní vlastnosti zboží, celkovou cenu a náklady na dodání zboží. K uzavření kupní smlouvy nedochází odesláním objednávky zákazníkem prodávajícímu. Kupní smlouva vzniká až okamžikem potvrzení objednávky zákazníka prodávajícím. Od tohoto momentu vznikají mezi zákazníkem a prodávajícím vzájemná práva a povinnosti, jež jsou vymezeny kupní smlouvou a VOP, které jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Uzavření kupní smlouvy bez sjednání všech jejích náležitostí stanovených OZ je ve smyslu ustanovení § 1726 OZ vyloučeno. Prodávající dále v souladu s ustanovením § 1740 odst. 3 OZ vylučuje přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou.
1.7. Skutečný vzhled zboží dodaného kupujícímu nemusí vždy odpovídat vyobrazení zboží prezentovaného prodávajícím. Zejména po obnově sortimentu zboží ze strany výrobců se mohou vyskytnout odlišnosti ve vzhledu a úpravě výrobků včetně jejich obalů. Kupující není oprávněn uplatňovat případné nároky z vad zboží, pokud jsou takové změny přiměřené, a to zejména povaze a způsobu a účelu použití zboží.
1.8. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (např. náklady na internetové připojení) hradí kupující.
1.9. Zákazník odesláním (zadáním) objednávky v e-shopu potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP, a že s nimi souhlasí, a to ve znění platném a účinném v okamžiku odeslání objednávky. Potvrzení objednávky zákazníka prodávajícím bude mimo jiné obsahovat aktuální (platné a účinné) znění VOP a včetně upozornění, že fyzické osobě, u níž se ukáže, že nedovršila věku 18 let v době uzavření kupní smlouvy, nebude zboží předáno a ze strany prodávajícího dojde k odstoupení od kupní smlouvy. Prodávající je oprávněn neuzavřít kupní smlouvu také z tehdy, existují-li důvodné pochybnosti o identitě kupujícího.
II. PLATEBNÍ PODMÍNKY
2.1. Ceny zboží uvedené na prezentaci e-shopu jsou uváděny včetně DPH, ledaže je výslovně u konkrétního zboží stanoveno jinak. V případě úplného či částečného stornování objednávky nebo neuzavření kupní smlouvy ze strany prodávajícího (např. objednané zboží je vyprodáno) je uhrazená částka či její příslušná část obratem odeslána zpět na číslo účtu zákazníka, ze kterého byly na účet prodávajícího převedeny, pokud není dohodnuto jinak.
2.2. Veškeré změny, ať už sortiment zboží či jeho ceny uvedené v prezentaci e-shopu jsou vyhrazeny. Nabídka zboží uvedeného v prezentaci e-shopu (včetně akčního zboží, výprodeje apod.) platí do vyprodání zásob či ztráty schopnosti prodávajícího plnit. Prodávající si vyhrazuje právo změny ceny zboží uvedeného na webové stránce dle aktuálních skladových cen, přičemž kupující je na tyto změny upozorněn před finálním odesláním objednávky a je mu umožněno jednotlivé položky z objednávky vyřadit nebo opravit požadované množství.
2.3. V případě, že se jedná o speciální zboží na objednávku, nebo zboží, které není na skladě prodávajícího, prodávající kupujícímu předem potvrdí (emailovým oznámením) cenu a orientační termín dodání zboží. Je-li konečná cena totožná nebo nižší než na písemné nebo e-mailové objednávce, není zpětně kupujícímu potvrzována a zboží je mu dodáno za sjednanou cenu dle platně uzavřené kupní smlouvy. Pokud bude cena měněna, zákazník potvrdí, že změnu bere na vědomí a souhlasí s ní, a to stejným způsobem, jakým byl o této změně vyrozuměn.
2.4. Akční ceny platí do vyprodání zásob prodávajícího či při uvedení počtu kusů akčního zboží do vyprodání stanoveného počtu kusů akčního zboží nebo do skončení akce, podle toho, co nastane dříve.
2.5. Původní cena (na webových stránkách typicky vyobrazena v rámci informování o slevě jako přeškrtnutá) znamená nejnižší cenu za posledních 30 dní před zlevněním, za niž předmětné zboží prodávající nabízel na webových stránkách. Do výpočtu původní ceny se nezohledňují individuální cenová zvýhodnění a cenová zvýhodnění, která nejsou zahrnuta přímo v aktuální prodejní ceně daného zboží (tj. nejsou poskytována automaticky a plošně jako např. slevové kódy). Takto vypočtená původní cena zůstává v platnosti i v případě, kdy je zboží zlevňováno postupně několikrát v kratším časovém horizontu, maximálně však po dobu 90 dní.
2.6. Prodávající zákazníkům poskytuje různé slevy a dárkové či jiné poukázky. Jejich užití se řídí pravidly, o kterých zákazníka v každém jednotlivém případě prodávající informuje. Není-li stanoveno jinak, lze každou slevu či dárkovou poukázku užít pouze jednorázově a na jeden nákup lze užít jen jednu poukázku téhož druhu. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat. V případě, že je hodnota dárkové poukázky vyšší, než je hodnota celého nákupu, rozdíl se na novou poukázku nepřevádí a nevyčerpaná suma se zpětně neproplácí.
2.7. K úhradě ceny zboží může kupující využít následujících způsobů:
Bankovním převodem na č.ú. 7256924161/6363 zdarma
Online platební kartou zdarma
III. DODÁNÍ A PŘEVZETÍ ZBOŽÍ
3.1. Na základě volby kupujícího prodávající dodá zboží na místo a způsobem, který kupující určí v objednávce. Kupující je povinen si takto dodané zboží převzít, v opačném případě bude zboží na jeho náklady uskladněno a po domluvě na jeho náklady znovu odesláno. Objednané zboží prodávající doručuje dle velikosti a váhy prostřednictvím smluvních přepravních služeb (dále jen „provozovatel přepravních služeb“).
3.2. Dodávky zboží budou dle dostupnosti zboží a provozních možností prodávajícího realizovány bezodkladně, obvykle do dvou (2) až deseti - (10) pracovních dnů. Ve výjimečných případech, nebo pokud není zboží skladem, může být dodací lhůta i delší, o čemž bude kupující bezodkladně po zjištění této skutečnosti vyrozuměn ze strany prodávajícího. Uvedené dodací lhůty jsou pouze informativního charakteru a vycházejí z předpokládaných dodacích lhůt dopravců. Místo dodání je stanoveno na základě objednávky kupujícího. Za splnění dodávky zboží se považuje jeho dodání na uvedenou adresu (dle výběru způsobu dodání zboží).
3.3. Zásilka se zbožím standardně obsahuje daňový doklad (fakturu). Účtenka je kupujícímu zaslána elektronicky na email uvedený kupujícím v objednávce, vyžadují-li to příslušné právní předpisy. Kupující výslovně souhlasí s elektronickou formou účtenky.
3.4. Při převzetí zboží je kupující povinen pečlivě zkontrolovat neporušenost přepravního obalu. V případě, že obal je poškozen, je kupující povinen uvést tuto informaci do předávacího protokolu provozovatele přepravní služby.
3.5. Dopravu zboží prodávající zajišťuje prostřednictvím provozovatelů přepravních služeb po celé České republice. Ceny dopravy (níže) jsou uváděny včetně DPH. Náklady na dopravu zboží rozlišuje prodávající podle zvoleného způsobu. Náklady na dopravu zboží může zcela nebo částečně v odůvodněných případech (zejména při objednávkách s celkovou kupní cenou vyšší než 2.000 Kč, pokud nebude celkový počet zboží nebo jeho celková hmotnost přesahovat obvyklou výši) uhradit prodávající namísto kupujícího, o čemž bude kupujícího informovat v potvrzení objednávky.
3.6. Za účelem omezení dostupnosti alkoholických nápojů osobám mladším 18 let bude na obalu (balíku) doručovaného zboží, bude-li součástí alkohol vč. vína, uvedeno, že balík obsahuje alkoholické nápoje včetně upozornění, že balík je oprávněna převzít pouze fyzická osoba, jež dovršila věk 18 let. Příslušný zaměstnanec provozovatele přepravních služeb balík předá kupujícímu toliko v případě, že dovršení věku 18 let kupující prokáže předložením občanského průkazu či jiného dokladu totožnosti s tím, že bude opsáno číslo příslušného dokladu totožnosti. V opačném případě kupujícímu balík obsahující zboží nebude předán a prodávajícímu vznikne právo odstoupit od uzavřené kupní smlouvy.
3.7. K dopravě (dodání) zboží může kupující využít následujících způsobů:
Osobní odběr na adrese zdarma
Zásilkovna aktuální cena v Kč
Balíkovna aktuální cena v Kč
3.8. V případě, kdy prodávající nabízí dopravu zboží zdarma, je předpokladem vzniku práva na bezplatnou dopravu zboží na straně kupujícího zaplacení minimální celkové kupní ceny dopravovaného zboží ve výši stanovené na webové stránce. V případě, kdy dojde k částečnému odstoupení od kupní smlouvy kupujícím a celková kupní cena zboží, u kterého nedošlo k odstoupení od smlouvy kupujícím, nedosahuje minimální výše, jež je potřebná pro vznik práva na dopravu zboží zdarma podle předchozí věty, právo kupujícího na dopravu zboží zdarma zaniká a kupující je povinen dopravu zboží prodávajícímu uhradit.
3.9. V souvislosti s provedeným nákupem může být zákazníkovi zaslán třetí stranou hodnotící dotazník. Zákazník se tak může podělit o své zkušenosti s nákupem a zbožím s ostatními.
3.10. Na dárky, které jsou poskytovány Kupujícímu ze strany Prodávajícího zdarma nelze uplatňovat jakákoliv práva spotřebitele. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
3.11. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
IV. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY ZE STRANY KUPUJÍCÍHO
4.1. V souladu s § 1829 OZ má kupující-spotřebitel právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodů do 14 dnů od ode dne, kdy (i) kupující-spotřebitel nebo jím určená třetí osoba odlišná od provozovatele přepravních služeb převezeme zboží, nebo (ii) poslední kus zboží, objedná-li kupující-spotřebitel v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně, nebo (iii) poslední položku nebo část dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo částí.
4.2. Rozhodne-li se kupující-spotřebitel pro odstoupení v této lhůtě, a dodrží níže uvedené podmínky, bude mu vrácena kupní cena. V souladu s § 1820 odst. 1 písm. j) a § 1832 odst. 3 OZ nese kupující-spotřebitel při odstoupení od kupní smlouvy náklady spojené s navrácením zboží a také náklady za navrácení zboží, jestliže zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Toto právo neslouží jako způsob řešení reklamace zboží (uplatnění práv z vadného plnění).
4.3. Podmínky pro uplatnění práva odstoupit od kupní smlouvy:
- kupující-spotřebitel může odstoupit od smlouvy jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči prodávajícímu;
- formulář pro odstoupení od kupní smlouvy ke stažení na www.dalmabox.cz
- kupující zboží doručí zpět na své náklady prodávajícímu na adresu Huttlova 1079, 541 01 Trutnov, a to nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy;
- byla-li snížena hodnota zboží (zboží není kompletní nebo bylo poškozeno) v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se kupující seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, je kupující povinen prokazatelně chybějící hodnotu nahradit v penězích, tj. prodávající je oprávněn uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a odečíst tento od vracené kupujícím uhrazené ceny zboží.
4.4. Kupující-spotřebitel nemůže odstoupit od kupní smlouvy v případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku, tj. zejména, nikoli však výlučně nemůže tedy odstoupit od smlouvy:
- o dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla ujednána v době uzavření smlouvy s tím, že dodání je možné uskutečnit až po uplynutí třiceti dnů a jejichž skutečná hodnota závisí na výchylkách trhu nezávislých na vůli podnikatele,
- o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,
- o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím,
- o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil.
4.4. Za splnění výše uvedených podmínek bude kupujícímu vrácena jím uhrazená cena zboží, a to stejným způsobem, jako byla obdržena, nebo dle dohody složenkou nebo převodem na účet kupujícího, a to do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy. Prodávající však není povinen kupujícímu vrátit jím uhrazenou cenu zboží, než mu kupující-spotřebitel předá (doručí) zboží nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
4.5. Kupující-podnikatel nemá právo odstoupit od uzavřené kupní smlouvy.
4.6. Kupující není oprávněn odstoupit od kupní smlouvy v dalších případech stanovených v § 1837 OZ.
V. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY ZE STRANY PRODÁVAJÍCÍHO
5.1. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy uzavřené s kupujícím v případě zjevné chyby v ceně zboží (tj. ceny zjevně jiné, než jsou ceny pro tento typ/druh zboží obvyklé), pokud nebude u daného zboží zcela jasně uvedeno, že se jedná o „mimořádnou slevu" nebo „akci" nebo jiné označení obdobného významu. Za zjevnou chybu v ceně zboží je považováno například mylné uvedení prvních (posledních) tří číslic namísto čtyř, zjevně nízká cena zboží (např. o 50 % nižší cena, než je pro tento druhy a typ zboží obvyklé) a jiné zjevné chyby v psaní. V případě, že tato situace nastane, prodávající bude neprodleně kontaktovat kupujícího za účelem dohody o dalším postupu. V případě, že kupující zaplatil již část nebo celou kupní cenu, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet v nejkratším možném termínu.
5.2. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy uzavřené s kupujícím v případě, že se při předávání balíku obsahujícího alkohol vč. vína ukáže, že kupující nedovršil 18 let (příp. neprokáže dovršení věku způsobem uvedeným výše např. občanským průkazem), čímž dojde k porušení podmínek stanovených těmito VOP a ujednání kupní smlouvy.
VI. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ A ZÁRUKA (REKLAMACE)
6.1. Doba pro uplatnění práv z odpovědnosti prodávajícího za vady začíná běžet převzetím zboží kupujícím. Vadou zboží není opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého zboží opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání; stejně tak není vadou zboží, pokud úpravy zboží (např. gravírováním) neodpovídají vzoru poskytnutém prodávajícím nebo představě kupujícího, pokud tuto úpravy odpovídají zadání kupujícího.
6.2. Kupující je v souladu s § 2104 OZ povinen zboží podle možnosti prohlédnout co nejdříve po jeho převzetí a přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství. Projeví-li se vada v průběhu 1 roku od převzetí a je-li kupujícím spotřebitel, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha zboží nebo vady vylučuje.
6.3. V případě, že si kupující objednal dárkový balíček složený z více produktů, považuje se každý z těchto výrobků za samostatnou položku zboží. Pokud se u některého z výrobků v dárkovém balíčku projeví vada, je kupující oprávněn uplatnit reklamaci pouze ve vztahu k tomuto vadnému výrobku. Ostatní výrobky obsažené v dárkovém balíčku, které jsou bez vad, nepodléhají reklamaci a tato skutečnost nezakládá právo kupujícího na výměnu či vrácení celého balíčku.
6.4. Skutečná hmotnost potravinářských výrobků se může mírně lišit od hmotnosti uvedené na obale. Odchylka skutečné hmotnosti výrobku může činit maximálně +- 10% oproti deklarované hmotnosti. Tato odchylka je v souladu s běžnou výrobní a balicí tolerancí a nepovažuje se za vadu zboží. Kupující bere na vědomí a souhlasí, že zvedená hmotnost výrobku je orientační a že případná odchylka v uvedeném rozsahu nezakládá nárok na reklamaci či slevu z kupní ceny.
Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, ukáže-li se, že kupující vadu sám způsobil.
6.4. Není-li kupující spotřebitelem, a je zjištěno poškození zboží, vyhotoví se záznam o poškození zboží a prodávající je povinen poskytnout přiměřenou slevu nebo dodat nové zboží. Pozdější reklamace mechanického poškození zboží již není možné uznat.
6.5. Kupující-spotřebitel je oprávněn vytknout vadu, která se na zboží projeví v době 2 let od převzetí. U použitého zboží se tato lhůta zkracuje na 1 rok.
6.6. Lhůty uvedené v čl. 6.5 těchto VOP se nevztahují na potravinářské zboží. S ohledem na povahu prodávaného zboží lze reklamaci uplatnit nejpozději do data minimální trvanlivosti nebo do data použitelnosti (spotřeby) uvedeného na obalu Po uplynutí této lhůty již nelze reklamaci uznat. Kupující je povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu po zjištění vady, a to tak, aby bylo možné posoudit stav výrobku před uplynutím jeho doby použitelnosti či minimální trvanlivosti. Z hygienických důvodů nelze reklamovat zboží, které bylo nesprávně skladováno, použito v rozporu s doporučením výrobce, nebo které již bylo zčásti zkonzumováno.
6.7. Má-li věc vadu, kupující-spotřebitel může požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nového zboží bez vady nebo opravu zboží, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.
6.8. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu-spotřebiteli nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha zboží a účel, pro který kupující zboží koupil.
6.9. K odstranění vady převezme prodávající zboží na vlastní náklady.
6.10. Kupující-spotřebitel může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud (i) prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s právními předpisy a těmito VOP, (ii) se vada projeví opakovaně, (iii) je vada podstatným porušením smlouvy, nebo (iv) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího. Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou zboží bez vady a vadného zboží, kterou kupující obdržel. Kupující-spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.
6.11. Prodávající odpovídá kupujícímu-podnikateli pouze za ty vady zboží, které se u takového zboží vyskytovaly již v době jeho převzetí kupujícím-podnikatelem. Za jiné vady zboží prodávající kupujícímu-podnikateli neodpovídá. Kupující-podnikatel je oprávněn uplatnit právo z vady pouze ve lhůtě šesti (6) měsíců od převzetí zboží; je-li však na obalu zboží uvedeno datum jeho spotřeby, tato lhůta se zkracuje do data uvedeného na obalu zboží.
6.12. Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti (30) kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím písemně nedohodne jinak. Prodávající vydá kupujícímu-spotřebiteli písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující-spotřebitel reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující-spotřebitel požaduje a kontaktní údaje kupujícího-spotřebitele pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Prodávající je povinen také vydat kupujícímu-spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
6.13. V případě vady věci může kupující zaslat reklamaci na reklamační oddělení prodávajícího: shop@dalmabox.cz.
6.14. Kupující-spotřebitel má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady. V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady zboží má kupující-spotřebitel také právo na úhradu nákladů nezbytně vynaložených k tomuto odstoupení.
6.15. Na právní poměry mezi prodávajícím a kupujícím-podnikatelem se neuplatní ustanovení § 1924 OZ, kupující-podnikatel tedy nemá právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práv z vadného plnění (uplatnění reklamace).
6.16. Reklamace zboží se dále řídí příslušnými ustanoveními OZ a v případě kupujícího-spotřebitele také zákonem o ochraně spotřebitele.
VII. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ
7.1. Prodávající, v souladu s ust. § 14 zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, informuje spotřebitele o možnosti řešit spory, vyplývající ze smluv uzavřených s prodávajícím, prostřednictvím subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, email: adr@coi.cz , web: adr.coi.cz, nebo online platformy pro alternativní řešení sporů nabízené Evropskou komisí na jedné z online platforem, které jsou dostupné skrze následující odkaz: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
7.2. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.
7.3. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
VIII. REGISTRACE ZÁKAZNÍKA
8.1. Při registraci zákazníka na e-shopu je zákazník povinen uvést přesné a pravdivé údaje požadované při nákupu zboží. Pokud dojde u zákazníka ke změně údajů, je povinen takovou změnu oznámit bezodkladně, a to buď prostřednictvím zákaznické linky prodávajícího, nebo změnu provést přímo ve správě zákaznického účtu v e-shopu.
8.2. Během registrace je zákazník vyzván k vytvoření přístupového hesla ke svému zákaznickému účtu. Zákazník je povinen uchovávat toto heslo v tajnosti a nesdílet ho s dalšími osobami. Zákazník nese plnou odpovědnost za veškeré úkony, které jsou z jeho účtu učiněny. Zákazník je povinen bez zbytečného odkladu prodávajícího informovat, pokud má jakékoli podezření na zneužití či zpřístupněné svého hesla třetí osobě. V případě odůvodněné obavy, že dochází nebo může dojít k zneužití zákaznického účtu, je prodávající oprávněn účet zákazníka zablokovat, případně ho vyzvat ke změně hesla. Prodávající neodpovídá zákazníkovi za škody (újmu), které mu vznikly v důsledku vyzrazení nebo zneužití jeho přístupového hesla.
8.3. Prodávající je oprávněn okamžitě pozastavit či zrušit registraci zákazníka, pokud se může odůvodněně domnívat, že zákazník porušuje tyto VOP. Zánikem či zrušením registrace nejsou dotčena ta ustanovení VOP, která vzhledem ke své povaze přetrvávají.
IX. AUTORSKÉ PRÁVO, OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
9.1. Uzavřením kupní smlouvy nevznikají kupujícímu žádná práva k jakémukoli používání ochranných známek, obchodních názvů, marketingových materiálů, autorských děl ani jiných práv z duševního vlastnictví prodávajícího, jeho smluvních partnerů či třetích osob.
9.2. Informace o kupujících jsou zpracovávány v souladu s platnými a účinnými zákony a jinými obecně závaznými právními předpisy České republiky, zejména s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „GDPR“).
9.3. Kupující dává prodávajícímu výslovný souhlas ke shromažďování a zpracování jeho osobních údajů pro účely splnění kupní smlouvy (dodání zboží) a využití pro marketingové účely prodávajícího (zejm. pro zasílání obchodních sdělení), a to až do doby doručení písemného vyjádření o nesouhlasu kupujícího s tímto zpracováním prodávajícímu. Za písemné vyjádření se v tomto případě považuje i forma elektronická, zejména prostřednictvím emailu. Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům a právo na jejich opravu.
9.4. Konkrétní podmínky jsou uvedeny na e-shopu v dokumentu Podmínky ochrany osobních údajů.
X. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
10.1. Prodávající je oprávněn kdykoli změnit VOP.
10.2. Prodávající není odpovědný za technické problémy spojené s dostupností a funkčností e-shopu a za případnou škodu vzniklou v souvislosti s takovými problémy. Prodávající si vyhrazuje právo omezit dostupnost e-shopu na dobu nutnou k provedení oprav, údržby nebo upgradu systému. Prodávající si vyhrazuje právo provoz e-shopu kdykoliv bez uvedení důvodu ukončit.
10.3. Kupujícímu může být doručováno na jeho elektronickou adresu.
10.4. Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. Cookies jsou upraveny v dokumentu Podmínky používání cookies.
10.5. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva kupujícího vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
10.6. Tyto VOP jsou platné a účinné od 1.11. 2025
Formulář pro odstoupení od kupní smlouvy
Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy
Adresát:
Michala Bilic, IČ: 755 64 599, DIČ: CZ8157113602,
sídlem: Hüttlova 1079, Střední Předměstí, 54101 Trutnov
Oznamuji, že tímto odstupuji od kupní smlouvy uzavřené s Vámi, jejímž předmětem byl nákup níže uvedeného zboží:
- Jméno a příjmení kupujícího-spotřebitele:
- Adresa kupujícího-spotřebitele:
- Popis zboží:
- Číslo objednávky:
- Datum objednání zboží:
- Datum převzetí zboží:
- Kupní cena má být vrácena bezhotovostním převodem na bankovní účet číslo:
- Podpis kupujícího-spotřebitele a datum:
REKLAMAČNÍ FORMULÁŘ
Jméno a příjmení kupujícího: ..................................................
Adresa kupujícího: ............................................................
Telefon: ........................................ E-mail: ......................
Číslo objednávky: .............................................................
Datum nákupu: .................................... Datum doručení: ............
Popis reklamovaného zboží:
.............................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
Popis vady:
.............................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
Způsob uplatnění reklamace:
☐ Žádám výměnu zboží za nové
☐ Žádám opravu zboží
☐ Žádám přiměřenou slevu z kupní ceny
☐ Žádám odstoupení od smlouvy
Zboží zasílám zpět:
☐ Poštou / kurýrem
☐ Osobně
Datum uplatnění reklamace: .........................
Podpis kupujícího: ..................................................
Podmínky ochrany osobních údajů
I. ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ
1) Správcem osobních údajů podle čl. 4 bod 7 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen: „GDPR”) je: Michala Bilic, IČ: 755 64 599, DIČ: CZ8157113602, sídlem: Hüttlova 1079, Střední Předměstí, 54101 Trutnov
2) Kontaktní údaje správce jsou:
adresa: Hüttlova 1079, Střední Předměstí, 54101 Trutnov
e-mail: shop@dalmabox.cz
3) Osobními údaji se rozumí veškeré informace o identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě; identifikovatelnou fyzickou osobou je fyzická osoba, kterou lze přímo či nepřímo identifikovat, zejména odkazem na určitý identifikátor, například jméno, identifikační číslo, lokační údaje, síťový identifikátor nebo na jeden či více zvláštních prvků fyzické, fyziologické, genetické, psychické, ekonomické, kulturní nebo společenské identity této fyzické osoby.
4) Správce nejmenoval pověřence pro ochranu osobních údajů.
II. ZDROJE A KATEGORIE ZPRACOVÁVANÝCH OSOBNÍCH ÚDAJŮ
1) Správce zpracovává osobní údaje, které jste mu poskytl/a nebo osobní údaje, které správce získal na základě plnění Vaší objednávky.
2) Správce zpracovává Vaše identifikační a kontaktní údaje a údaje nezbytné pro plnění smlouvy.
III. ZÁKONNÝ DŮVOD A ÚČEL ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
1) Zákonným důvodem zpracování osobních údajů je:
a) plnění smlouvy mezi Vámi a správcem podle čl. 6 odst. 1 písm. a) a b) GDPR, plnění souvisejících právních povinností správce (čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR)
b) oprávněný zájem správce na poskytování přímého marketingu (zejména pro zasílání obchodních sdělení a newsletterů) podle čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR,
c) Váš souhlas se zpracováním pro účely poskytování přímého marketingu (zejména pro zasílání obchodních sdělení a newsletterů) podle čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR ve spojení s § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti v případě, že nedošlo k objednávce zboží nebo služby.
2) Účelem zpracování osobních údajů je:
a) vyřízení Vaší objednávky a výkon práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu mezi Vámi a správcem; při objednávce jsou vyžadovány osobní údaje, které jsou nutné pro úspěšné vyřízení objednávky (jméno a adresa, kontakt), poskytnutí osobních údajů je nutným požadavkem pro uzavření a plnění smlouvy, bez poskytnutí osobních údajů není možné smlouvu uzavřít či jí ze strany správce plnit,
b) zasílání obchodních sdělení a činění dalších marketingových aktivit,
c) vedení uživatelských účtů.
3) Ze strany správce nedochází k automatickému individuálnímu rozhodování ve smyslu čl. 22 GDPR.
IV. DOBA UCHOVÁVÁNÍ ÚDAJŮ
1) Správce uchovává osobní údaje:
a) po dobu nezbytnou pro vyřízení objednávky (nákup bez registrace), resp. po dobu existence příslušného uživatelského účtu (nákup s registrací), dále po dobu trvání záručních lhůt, odpovědnosti za vady a promlčecích lhůt ve vztahu k odpovědnosti za škodu způsobenou vadou výrobku, jakož i po dobu trvání zákonných archivačních lhůt (např. ve vztahu k daňovým dokladům)
b) je-li zpracování jejich osobních údajů založeno na souhlasu (např. v případě registrace nebo zasílání personalizovaných obchodních sdělení), máte právo tento souhlas kdykoli odvolat e-mailem zaslaným na adresu shop@dalmabox.cz, aniž by tím byla dotčena zákonnost zpracování předcházející tomuto odvolání.
V. PŘÍJEMCI OSOBNÍCH ÚDAJŮ (SUBDODAVATELÉ SPRÁVCE)
1) Příjemci osobních údajů jsou osoby:
a) podílející se na dodání zboží / služeb / realizaci plateb na základě smlouvy,
b) zajišťující služby provozování e-shopu a další služby v souvislosti s provozováním e-shopu,
c) zajišťující marketingové služby.
2) Správce nemá v úmyslu předat osobní údaje do třetí země (do země mimo EU) nebo mezinárodní organizaci. Příjemci osobních údajů ve třetích zemích jsou poskytovatelé mailingových služeb / cloudových služeb.
VI. VAŠE PRÁVA
1) Za podmínek stanovených v GDPR máte
- právo na přístup ke svým osobním údajům dle čl. 15 GDPR,
- právo opravu osobních údajů dle čl. 16 GDPR, příp. omezení zpracování dle čl. 18 GDPR.
- právo na výmaz osobních údajů dle čl. 17 GDPR.
- právo vznést námitku proti zpracování dle čl. 21 GDPR a
- právo na přenositelnost údajů dle čl. 20 GDPR.
- právo odvolat souhlas se zpracováním písemně nebo elektronicky na adresu nebo email správce.
2) Dále máte právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů v případě, že se domníváte, že bylo porušeno Vaší právo na ochranu osobních údajů.
VII. PODMÍNKY ZABEZPEČENÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
1) Správce prohlašuje, že přijal veškerá vhodná technická a organizační opatření k zabezpečení osobních údajů.
2) Správce přijal technická opatření k zabezpečení datových úložišť a úložišť osobních údajů v listinné podobě.
3) Správce prohlašuje, že k osobním údajům mají přístup pouze jím pověřené osoby.
VIII. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
1) Odesláním objednávky z internetového objednávkového formuláře potvrzujete, že jste seznámen/a s podmínkami ochrany osobních údajů a že je v celém rozsahu přijímáte.
2) S těmito podmínkami souhlasíte zaškrtnutím souhlasu prostřednictvím internetového formuláře. Zaškrtnutím souhlasu potvrzujete, že jste seznámen/a s podmínkami ochrany osobních údajů a že je v celém rozsahu přijímáte.
3) Správce je oprávněn tyto podmínky změnit. Novou verzi podmínek ochrany osobních údajů zveřejní na svých internetových stránkách a zároveň Vám zašle novou verzi těchto podmínek Vaši e-mailovou adresu, kterou jste správci poskytl/a.
4) Tyto podmínky nabývají účinnosti dnem 1.11.2025
